2023-09-12
“Egile-filma zenez, ‘Upon Entry’ ez zegoen ikusle gehienentzat pentsatuta, baina thrillerrera hurbiltzeko erabakia hartuta asmatu genuen”
Tallinnen (Estonia) FIPRESCI Saria eta Kolkata Zinemaldian (India) Film Onenaren Saria lortu ondoren, ‘Upon Entry’, Alejandro Rojasen eta Juan Sebastian Vasquezen opera prima, Donostia Zinemaldiko Made in Spain sailean izango da. Zabriskie Films eta Sygnatia ekoiztetxeekin elkarlanean aritu den Basque Films-eko Carlos Juarezek filmaren inguruko balorazioa egin du.
- Upon Entry Donostia Zinemaldiko Made in Spain sailean proiektatuko da. Nola baloratzen duzue presentzia hori?
Pozik gaude. Filmak mundu mailako estreinaldia izan zuen Tallinen, A kategoriako nazioarteko jaialdietako batean, eta kritikaren nazioarteko saria irabazi zuen. Orain zikloa itxi dugu eta Donostia Zinemaldiarekin itzuliko gara etxera, Estatuko garrantzitsuena izateaz gain munduko jaialdi handienetako bat baita. Gainera, Made in Spain sailak Estatuan egindako urteko ekoizpen lanik onenak biltzen ditu, eta, beraz, ohore handia da.
- Oraindik ikusi ez duenarentzat eta orain Zinemaldian egiteko aukera duenarentzat, nola aurkeztuko zeniguke filma?
Bikote gazte batek Kataluniatik Estatu Batuetara egindako bidaia da, profesionalki aurrera egiteko eta beren bizitza aldatzeko, baina aireportuan biziko duten esperientziak zalantzan jarriko ditu euren asmo guztiak. Thriller honek bikote-harremanak eta Ipar Amerikako migrazio-politikak nabarmentzen ditu.
- Filmak eta aktore-taldeak, gainera, hainbat sari jaso dituzte, hala nola Kolkata International Film Festivaleko film onenaren saria eta Gizonezko Interpretazio Onenaren Zilarrezko Biznaga Alberto Ammann-entzat, Malagako Zinemaldian. Pozik al zaudete publikoaren eta kritikaren erantzunarekin?
Tallingo jaialdian hautatu gintuztenean, bagenekien filmak ibilbide ona izango zuela nazioarteko zinemaldi ospetsuetan. Beti pentsatu izan dugu filma batez ere publikoarena zela, baina Tallingo jaialdian nazioarteko kritikaren saria irabazi genuen. Ordutik, kritikaren eta publikoaren sariak uztartu ditugu. Datu gisa, filma herrialde emigranteen ikuspegitik ikusi dugu, non ikusleak oso inplikatuta egon diren, baina baita immigrazioa jasotzen duten herrialdeen ikuspegitik ere. Estatu Batuetan, esaterako, gogo biziz hartu zuten filma Austineko SXSWko jaialdi handian.
- Filmaren ibilbidea oso positiboa izan da, 100.000 euro eta 17.000 ikusle baino gehiago lortu baititu. Horrelako zifrak espero al zenituzten?
Hasiera batean, filma ez zegoen ikusle gehienentzat pentsatuta, hiru hizkuntzatan filmatutako egile-filma baitzen, zuzendari hasiberriekin, baina thrillerrera hurbiltzeko erabakia hartuta asmatu egin genuen. Uste dut horregatik lortu dugula publiko orokorragora zuzentzea eta beste herrialde batzuetako aretoetan estreinaldia bermatu ahal izatea, baita munduko plataforma eta telebista anitzetara iristea ere.
- Zein ibilbide geratzen zaio oraindik filmari?
Filma Filminen eta Movistar+ plataforman ikusi ahal izango da, eta gero Netflixen, TVEn eta TV3n egongo da irekian. Mundu mailan akordio bat lortu genuen FOXekin, TUBI plataformaren bidez Ipar Amerika eta Latinoamerika osoan akordio global bat lortzeko. Haiek potentzial handia ikusi zuten publiko latinoan. Oraindik beste ekitaldi batzuk geratzen zaizkiola uste dugu, eta litekeena da ‘Upon Entry’ filmak beste sorpresaren ekartzea.